Serc

BAM haakt af bouw nieuwe Bartenbrug

De Bartenbrug met krijtborden van een lokale winkelier

Aannemersbedrijf BAM heeft zich teruggetrokken in de aanbesteding fase voor de bouw van de nieuwe Bartenbrug. De brug die de Graafseweg via het Hinthamereinde zou moeten verbinden met de binnenstad van Den Bosch.

De aannemer was één van de vijf kandidaten in de race voor deze opdracht. Het saillante aan deze kandidatuur is dat de gemeente en BAM momenteel nog steeds in een juridische procedure met elkaar verwikkeld zijn over diezelfde Bartenbrug.

De combinatie Colijn-Rasenberg, Gebroeders de Koning (Papendrecht), Mobilis (Rotterdam), en Kroeze infra (Beesd) zijn de overgebleven kandidaten. Dit jaar nog wordt bekendgemaakt wie van deze aannemers de opdracht krijgt.

De Bartenbrug kent een lange geschiedenis van een opeenstapeling van fouten in bestuurlijke, technische en financiële zin. Een wethouder van Den Bosch is er voor afgetreden. En telkens kwamen er technische fouten aan het licht.

De brug werd inmiddels een groot hoofdpijndossier die de stad extra miljoenen gaat kosten. Gemeente en BAM zijn nu in een proces verwikkeld over wie verantwoordelijk is voor al die fouten en missers.

En nog steeds is die brug niet gebouwd. Het tv-programma Kan Niet Waar Zijn zond in het vorige seizoen een voor alle betrokkenen pijnlijke reportage over uit.

bron: bd.nl